środa, 12 maja 2010

Konsumenci jutra

Nie do końca wiadomym jest, jak będą zachowywać się konsumenci, gdy do końca wyjdziemy z aktualnego kryzysu. Choć recesje różnią się między sobą pod względem przyczyn, głębokości i czasu trwania, można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć postępowanie konsumentów dzięki zrozumieniu ich zachowań i motywacji podczas wcześniejszych okresów dekoniunktury oraz dzięki analizie obecnych trendów. I tu wyłania się obraz skarconych przez kryzys konsumentów, którzy w przyszłości zmienią swoje zachowania względem nowych zakupów. Będą oni poszukiwać prostych produktów i usług, a także brać pod uwagę etyczne referencje władz firmy czy rad nadzorczych przy podejmowaniu decyzji o zakupie jej produktów lub usług. Mogą oni oszczędzać z wyboru, dokonując pożytecznych, a nie przymusowych cięć w swoich wydatkach. Kolejna cecha to przerzucanie się w kapryśny sposób z marki na markę. Będą oni traktować ekologiczny konsumeryzm bardziej jako kwestię ograniczania marnotrawstwa niż zakupu droższych produktów i odchodzić od lekkomyślnych, ekstremalnych form rekreacji w kierunku zdrowych, autentycznych przeżyć. Podobnie jak naszych pradziadków, którzy wchodzili w dorosłe życie podczas Wielkiego Kryzysu, dzisiejszych młodych konsumentów zmieni na zawsze fakt dorastania podczas głębokiej gospodarczej recesji. _____

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz