poniedziałek, 13 maja 2013

Konsumpcja i minimalizm

Poskramianie oczekiwań wobec nieograniczonego wyboru: Wybór przestaje oferować możliwości, a zamiast tego narzuca ograniczenia.

Nienasycenie a świątynie konsumpcji: Konsumenci odgrywają w kapitalizmie zbyt poważną rolę, by można im było pozwolić na podejmowanie samodzielnych decyzji.

Paradoks wyboru między oczekiwaniami i realiami: Na cokolwiek patrzymy – małe lub wielkie sprawy, sprawy materialne, styl życia – życie to kwestia wyboru.

Religia: Wiele koncepcji próbowało zawładnąć światem. Udało się tylko jednej - konsumpcji.

Niespełnieni konsumenci: Wiele osób ma status „niepełnych”, „niedostatecznych”, nieudanych lub niespełnionych konsumentów, ale ów status nie przysparza im szczęścia.

Człowiek wśród ludzi a cywilizacyjne przeobrażenia świata: Ludzie żyją dziś szybciej i w krótkim czasie pragną zaspokoić wszystkie swoje potrzeby, które poprzednie pokolenia realizowały w ciągu całego życia.

Zaspokajanie potrzeb: Ileż jest rzeczy, bez których możemy się obejść.

Wartość pożądania: Cena jakiejś rzeczy w ogóle nie jest miernikiem jej wartości.

Potrzebujesz mniej: Rynek stwarza całą masę potrzeb i produktów do ich zaspakajania, o których konsumenci nigdy w świecie by nie marzyli.

Asceza konsumpcyjna: Stworzyliśmy świat obfitości, który sprawia, że ciągle chcemy więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz